Artykuł opisujący 5 frameworków do tworzenia gier.
Jeśli ktoś chce napisać grę w JavaScript moim zdaniem na początek powinien samemu sprawdzić te biblioteki i ocenić która mu najbardziej odpowiada.
http://blog.alchemycode.pl/2011/03/06/5-frameworkow-do-tworzenia-gier-w-javascriptcie/
Z tego co zauważyłem dzielą się one na te które korzystają z DOM oraz te które wykorzystują canvas. Sami sobie jednak musicie odpowiedzieć na pytanie czy jesteście gotowi poświęcić dostępność gry dla części użytkowników. Moim zdaniem na dłuższą metę warto.
Ostatnio przeczytałem ciekawą myśl że html5 i JavaScript są nowym Flashem... zgadzacie się z tym?
Osobiście zaczynam się coraz bardziej skłaniać ku temu poglądowi, jednak nawet jeśli będzie to i tak będzie lepszy niż obecny flash(oczywiście jeśli się nie przesadzi z JavaScriptem).
Rozumiem jeśli na stronie zrobiliśmy grę w JS która wymaga nowej przeglądarki, jeśli ktoś chce zagrać to albo musi mieć Flasha albo aktualną przeglądarkę i tak trzeba instalować więc co za różnica. Jednak jeśli strona np. z newsami, czy blog nagle przestaje być dostępna przez błąd JS to chyba jest coś nie tak...
WebGL + wkrótce WebCL i Flash będzie w tyle, ale to tylko moje zdanie (przeciwnika flasha) :-)
ReplyDelete