New blog domain: kula.blog

It's still work in progress but new posts will be published on  https://kula.blog/ Thanks to 11ty base blog RSS is working from the start so it should be easy to add to your reader if you still use any :) If now then I hope you can sign up to the newsletter where I'll be publishing new posts and interesting articles to it from time to time. Please use  kula.blog  from now on.

Recenzja: Hibernate w Akcji


Książkę kupiłem jakiś rok temum gdy postanowiłem poznać bibliotekę Hibernate, tak szeroko stosowaną w świecie Javy. Skończyło się jednak na przeczytaniu o ile dobrze pamiętam niecałych dwóch rozdziałów. Z racji upływu czasu zatarło się wspomnienie dlaczego właściwie jej nie przeczytałem, ale problem pozostał: trzeba się w końcu tego Hibernate nauczyć, bym bardziej że używam go w praktyce często "na czuja" , niby jakoś ile ale porcja konkretnej wiedzy na pewno nie zaszkodzi.

No to zacząłem czytać:
1 rozdział: Wprowadzenie w ORM'y. Ok, standard.
2 rozdział: Hello World! Próba odpalenia Eclipse i testowania kodu. Moment iluminacji, już wiem czemu poprzednio jej nie przeczytałem!

Książka mimo iż wydana początkowo przez Manning i należy do serii "* in Action" to jednak ta strona książki jest bardzo niedopracowana! Z tego co przeglądałem Amazon i Manning dostępne jest już drugie wydanie "Java Persistence with Hibernate" która to jest prawie dwukrotnie grubsza od pierwszego wydania, domyślam się że przykłady są już lepiej wytłumaczone.
W każdym bądź razie książka zawiera tylko krótkie fragmenty kodu, poszatkowane i w żadnym razie nie nadające się do uruchomienia!
Jeśli ktoś poszukuje bardziej praktycznego podejścia do Hibernate polecam: http://vaannila.com/ gdzie można poczytać także o Spring oraz Struts.
Generalnie polecam tą stronę każdemu kto nie miał jeszcze do czynienia z Hibernate a chciał by się go nauczyć. Nie dość że omawiana jest konfiguracja to omawiane są Adnotacje których nie ma w Hibernate w Akcji. Nie jest to wina jakiegoś zaniedbania, po prostu książka była wydana dla wersji Hibernate 2.1. Adnotacje nie były wtedy wspierane.
Zdałem sobie sprawę że próby uruchamiania kodu nic nie dają poza irytacją i to pozwoliło mi docenić inne zalety książki.
Można się z niej nauczyć bardzo wiele nie tylko o ORM ale i o podstawach tworzenia aplikacji i kilku dobrych praktykach programistycznych.
Jeśli ktoś woli czytać po polsku albo po prostu kupił już tą książkę(jak ja) to polecam ją przeczytać. Jednak dla osób które mają wybór polecam raczej coś co zawiera już opis użycia Adnotacji: choćby druga edycja o której już pisałem a przez wielu jest uważana za "Biblię Hibernate".

Ocena: 6/10

Osobiście zamierzam przeczytać drugie wydanie: "Java Persistence with Hibernate" http://www.manning.com/bauer2/ wersja PDF to koszt ~$35 dolarów więc nie tak znów dużo jak na książkę o 880 stronach nawet w Polskich księgarniach.

Posted via email from krzychukula's posterous

Comments

Popular posts from this blog

How to use NPM packages from private repositories on bitbucket

How to simulate slow connection (developer proxy in Node.js)