New blog domain: kula.blog

It's still work in progress but new posts will be published on  https://kula.blog/ Thanks to 11ty base blog RSS is working from the start so it should be easy to add to your reader if you still use any :) If now then I hope you can sign up to the newsletter where I'll be publishing new posts and interesting articles to it from time to time. Please use  kula.blog  from now on.

Eclipse w Ubuntu, koszmar kodowania plików properties

W ramach poznawania Eclipse postanowiłem przepisać w nim jeden z przykładów JSF, mianowicie tabelę z sortowaną tablicą. Jednocześnie Eclipse ma kilka cech które mi się podobają, choćby konfiguracja, jednak nie jest pozbawione wad. To co szczególnie mi się w nim nie podoba to niemożliwość po pisania bez jakichś trudności. Nie wiem o co chodzi, ale na pewno mi się to nie podoba ;)  Tematem dnia są pliki properties, a właściwie jeden. Ile on mi dzisiaj kłopotów sprawił to tylko ja wiem.
Od początku:
Java używa kodowania UTF-8, tak? No tak.
Linux też używa UTF-8... oczywiście.
Wieć skąd się wzieło ISO-8859-1???!!! Nie ma pojęcia.
Troche poczytałem: np: http://www.martinahrer.at/blog/2007/06/03/eclipse-encoding-settings/
Oraz: http://karussell.wordpress.com/2008/09/04/encoding-issues-solutions-for-linux-and-within-java-apps/ 
Generalnie chodzi o to co by w ustawieniach projektu zmienić sobie na UTF-8 i ma działać.
Efekt? W końcu mogłem zapisać tekst ze znaczkami: ąęźćńó.. itd. Po odpaleniu Tomcata jednak są tylko krzaczki. Ok w komentarzu jest o pisaniu filtra, kurczę, no przecież musi być jakieś inne wyjście? Tak z innej beczki to przecież strona wynikowa ma ustawione dobre kodowanie: w FF stoi jak byk: UTF-8.
Moja frustracja sięga zenitów, znowu google.... Jedyne co znalazłem to jakieś stronki o native2ascii i ogólnie znakach ucieczki do UTF. Z dwojga złego wolę już te znaki ucieczki.
Tak na przyszłość mała tabela polskich znaków:
Litera
kod heksadecymalny \u____
ą
\u0105
ć
\u0107
ę
\u0119
ł
\u0142
ń
\u0144
ó
\u00F3
ś
\u015B
ź
\u017A
ż
\u017C
Ą
\u0104
Ć
\u0106
Ę
\u0118
Ł
\u0141
Ń
\u0143
Ó
\u00D3
Ś
\u015A
Ź
\u0179
Ż
\u017B

\u201E

\u201D

Na koniec słowa samo krytyki, bardzo możliwe, że pomieszałem coś podczas instalacji, tudzież kopiowania Eclipse. Zdarzyło mu się podczas odpalania projektu na Tomcat wypluć o błędach z bezpieczeństwem(dokładniej o nieobsługiwaniu kwestii bezpieczeństwa) i doradzał mi zamknięcie go. Problem ustąpił po odpaleniu go z sudo. W przeciwnym przypadku dostaję komunikat:

Czyli na nasze: albo nie ma uprawnień do zapisu(chodzi o folder projektu jak rozumiem) albo jest za mało miejsca. Miejsca jest dość, chodzi więc o prawa do zapisu. Tu już nie wiem jak to ugryźć, przypisałem całemu temu folderowi wszystkie możliwe prawa, problem musi wynikać z czegoś innego. Jeszcze nie wiem o co chodzi, ale jako że nie jestem zainteresowany odpalaniem eclipse z konsoli będę to musiał rozwiązać.
Druga kwestia to być może z tym kodowaniem to ja coś namieszałem? Drogi czytelniku, jeśli możesz mi coś doradzić to proszę nie krępuj się. Proszę o komentarze :)
W załączniku projekt Eclipse/JSF, wymaga bibliotek JSF 1.2, oraz JSTL. Odpalany był na Tomcat 6.0 oprócz zastosowania znaków ucieczki jest z nim wszystko ok. Zresztą znaki uczieczki to też nie jest jakiś koniec świata. Jednak wolał bym bez nich...


Click here to download:
SortTable.tar.gz (8 KB)

Comments

Popular posts from this blog

How to use NPM packages from private repositories on bitbucket

How to simulate slow connection (developer proxy in Node.js)